Wyłoniono 7 Nowych Cudów Polski
25-10-2012
Zamek, twierdza wojskowa, rekonstrukcja XVI-wiecznej piekarni – to tylko niektórzy laureaci drugiej edycji plebiscytu „National Geographic Traveler”, w którym czytelnicy wybierali „7 nowych cudów Polski”. Bezapelacyjnym zwycięzcą okazało się poznańskie Centrum Sztuki i Biznesu „Stary Browar”.
Dla ubiegłorocznych zwycięzców tytuł „nowego cudu Polski” miał nie tylko prestiżowy, ale i marketingowo-promocyjny charakter. Całą Polskę objechała wystawa prezentująca zeszłorocznych laureatów, wydano też 30 tys. egzemplarzy specjalnego „Przewodnika po nowych cudach Polski”. Nagrodzone miejsca opisujemy też na łamach naszego magazynu.
W tym roku o tytuł „Nowego Cudu Polski” ubiegały się 32 kandydatury ze wszystkich województw.
- Wyszukując uczestników konsultowaliśmy się z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi oraz przedstawicielami samorządów. Dzięki temu, zgodnie z ideą plebiscytu, dotarliśmy także do miejsc mniej odkrytych, leżących z dala od turystycznych szlaków, które niejednokrotnie były zaskoczeniem także dla nas samych – mówi Marcin Dzierżanowski, sekretarz redakcji „NG Traveler”.
Wyniki plebiscytu:
1. MIEJSCE – Centrum Sztuki i Biznesu „Stary Browar”
Wielkopolskie / Poznań – 36,2% głosów
2. MIEJSCE – Żywe Muzeum Piernika
Kujawsko-Pomorskie / Toruń – 16,5% głosów
3. MIEJSCE – Fort Gerharda
Zachodniopomorskie / Świnoujście – 8,4% głosów
4. MIEJSCE – Uzdrowisko Termalne Uniejów
Łódzkie / Uniejów – 5,7% głosów
5. MIEJSCE – Muzeum Wsi Mazowieckiej
Mazowieckie / Sierpc – 5,1% głosów
6. MIEJSCE – Zamek Czocha
Dolnośląskie / Sucha k. Leśnej – 4,6% głosów
7. MIEJSCE – Jezioro Jeziorak
Warmińsko-Mazurskie / Iława – 4,1% głosów
Głosowanie w plebiscycie odbywało się w drodze SMS-owej od 25 czerwca do 30 września br. Więcej informacji o plebiscycie, regulamin oraz lista nagród znajdują się na stronie www.7cudow.national-geographic.pl
Wpisz komentarz
Zamknij to okno