Turystyka handlowa i Silesia City Center
17-01-2011
Katowickie centrum handlowe Silesia City Center odwiedza rocznie ok. 13 mln osób, wśród nich Czesi, Niemcy, Słowacy i Ukraińcy. Już dziś tego typu obiekty znajdują się na listach atrakcji w polskich ambasadach na całym świecie.
Najczęściej zakupy w Polsce robili Niemcy (dla 6 proc. to główny cel), Czesi i Ukraińcy. Średnio taki turysta wydał w Polsce 388 dolarów na osobę – podają dane Instytutu Turystyki. Coraz częściej dzięki tanim liniom lotniczym i specjalnym „zakupowym” wycieczkom do Polski przylatują Brytyjczycy i Irlandczycy.
Na zakupowym szlaku już wkrótce pojawi się kolejny obiekt – katowicka Silesia City Center. Centrum już wcześniej realizowało programy dla obcokrajowców m.in. w ramach programu „Fly to Katowice”, teraz jednak chce przyciągnąć nowymi sklepami i jeszcze większą powierzchnią.
Do tej pory Czesi i Słowacy z przygranicznych miast w poszukiwaniu marek z wyższej półki musieli wybierać się na zakupy do Krakowa lub Warszawy. Rozbudowa centrum handlowego i stworzenie najbardziej kompleksowej oferty handlowej na południu Polski, łączącej w sobie marki luksusowe i sieciowe, ma przyciągnąć do Katowic, nie tylko klienta z całej Polski, ale także klientów z całej Europy – mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.
*Silesia City Center to centrum handlowe czwartej generacji, jedno z nielicznych tego typu w Polsce. Rocznie notuje obroty na poziome mld złotych.
Boom na turystów robiących zakupy w polskich centrach handlowych dopiero przed nami. Już dziś widać, że obiekty takie jak Silesia City Center stają się coraz popularniejsze wśród Rosjan, Litwinów czy Ukraińców. Cudzoziemców kuszą niższe ceny markowych ubrań, sprzętu czy biżuterii. Chętnie odwiedzają oni butki znanych marek, takich jak Burberry czy Armani Jeans – dodaje.
Rozbudowa ma nie tylko przyciągnąć nowych, zagranicznych klientów, ma także ugruntować pozycję centrum handlowego, jako najczęściej odwiedzanego przez obcokrajowców w regionie.
Źródło: DziennikTurystyczny.pl
Wpisz komentarz
Zamknij to okno