Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj


Szukaj

Szukaj

Nie masz pomysłu na wczasy?


« Powrót do aktualności (2126)

Turystyczne innowacje w Krzemiennym Kręgu


27-11-2012


Już wkrótce turyści, odwiedzający teren Lokalnej Grupy Działania Krzemienny Krąg, będą mogli poczuć się jak bohaterowie gier komputerowych, przemierzyć ścieżki pasjonującego questu, a wieczorem posłuchać opowieści zawodowego bajarza. Te wszystkie atrakcje zostaną przygotowane w ramach projektu „Centrum Dziedzictwa Przedsiębiorczości Społecznej”.


Celem projektu, finansowanego z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich, jest edukacja lokalnej społeczności w zakresie przedsiębiorczości oraz podniesienie ich aktywności. Działania skierowane są do młodzieży w wieku 12-20 lat oraz dorosłych mieszkańców, w tym m.in. właścicieli gospodarstw agroturystycznych, przedstawicieli kół gospodyń wiejskich czy zespołów ludowych.


Filarami projektu, wspieranego szkoleniami z zakresu przedsiębiorczości społecznej, będą trzy innowacyjne produkty turystyczne; grywalizacja, storytelling oraz questing.


- Sukces questingu - turystyki z zagadkami, który realizowany jest na terenie gminy Bałtów pokazuje nam, że takie działania bardzo mocno aktywizują mieszkańców. Ponadto sprawiają, że stają się oni współtwórcami produktu turystycznego, który ciekawie opowiada o dziedzictwie ich małej ojczyzny, a także w nieszablonowy sposób promuje miejscowość wśród potencjalnych turystów - mówi Jarosław Kuba, Prezes Stowarzyszenia LGD Krzemienny Krąg.


Uzupełnieniem questingu będzie grywalizacja, czyli zjawisko przeniesienia mechanizmów gier do rzeczywistości. Po raz pierwszy zostanie ona zaadaptowana na potrzeby turystyki, zarówno rodzinnej, biznesowej, jak i kulturowej. Powstanie w oparciu o istniejące questy oraz te, które stworzone zostaną w ramach projektu.


Metodą, która zaistnieje w polskiej turystyce dzięki temu projektowi, jest także storytelling, czyli opowiadanie historii. Narzędzie to istnieje od wieków i od zawsze było sposobem na przekazywanie historii i legend, stając się podwaliną dziedzictwa kulturowego.


Questing, storytelling oraz grywalizacja będą mogły uzupełnić ofertę biur podróży oraz informacji turystycznych, stając się unikalnymi produktami w skali kraju. Dodatkowo pozwolą uczestnikom poznać region, w którym mieszkają, odkryć jego dziedzictwo, zacieśnić więzy społeczne, a także budować współpracę międzypokoleniową.


Efektem finalnym projektu będzie opracowanie oraz druk publikacji, która będzie analizą przebiegu poszczególnych działań w projekcie zarówno z poziomu teoretyczne – metodologicznego, jak i praktycznego.


Źródło: materiały prasowe


Komentujesz: Turystyczne innowacje w Krzemiennym Kręgu

Wpisz komentarz

Zamknij to okno
Tylko zalogowani użytkownicy mogą wystawiać komentarze

Fotogaleria: Galeria artykułu



Tagi: questing, poszukiwanie skarbów, storytelling, krzemi


Wasza ocena:


Wyślij link do znajomego!

Zamknij to okno
Prześlij poniższy link do znajomego najwygodniejszą dla Ciebie formą :


Wasze komentarze

Skomentuj artykuł


    Jeszcze nie ma jeszcze żadnych komentarzy

Zgłoś nadużycie