Turyści nie dzwonią już do domu - wolą zalogować się na Facebooku
24-11-2010
Czekasz na wieści od znajomego będącego w podróży? Zamiast zerkać na telefon, zaloguj się do jednego z serwisów społecznościowych. Z raportu przygotowanego przez Sheraton Hotels & Resorts wynika, że ponad 60% turystów kontaktuje się z rodziną i znajomymi właśnie za pomocą serwisów tego typu. Badanie przeprowadzone zostało przez StudyLogic, objęło ponad cztery tysiące osób z Wielkiej Brytanii, Chin i Stanów Zjednoczonych.
Ponad 1/3 badanych (36 proc.) dodaje, że aby podzielić się dobrą wiadomością raczej zalogowała by się, niż zadzwoniła. Okazuje się, że dla podróżujących dostęp do „społecznościówek” jest nieodzowny niczym woda i powietrze. 4/5 respondentów korzysta z nich przynajmniej raz dziennie, a 39% badanych przyznaje, że „nie mogłoby bez nich żyć”. 1/3 badanych przyznaje, że zagląda do nich kilka razy na godzinę.Sheraton ujawnił również, że ponad połowa gości hoteli sieci korzysta z kawiarenek Link@Sheraton z bezpłatnym dostępem do internetu. Jak można się było spodziewać, najczęściej odwiedzaną stroną okazał się Facebook. 75% korzystających z kawiarenek, logowało się do serwisu w czasie swojego pobytu.
Badane osoby zapytane zostały również o wykorzystanie social media w procesie planowania wyjazdu. Wyniki wykazały, że robi to 64% badanych. W grupie wiekowej 25-34 odsetek ten jest nawet wyższy i wynosi 76%.
Wraz z przesunięciem szali w kierunku social media, co potwierdziło zlecone przez nas badanie, utworzenie kawiarni Link@Sheraton nie było luksusem, lecz koniecznością - powiedział Hoyt Harper, manager marki hoteli Sheraton.
Źródło: DziennikTurystyczny.pl
Foto: Sheraton.p
Wpisz komentarz
Zamknij to okno