PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przebudowę stacji Warszawa Stadion
16-02-2011
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała wczoraj umowę na przebudowę stacji z wykonawcą - firmą Bilfinger Berger. Jak twierdzi „Gazeta”, jest szansa, że przystanek nie będzie odstraszał tych, którzy będą przyjeżdżać na Stadion Narodowy.
Projektanci przebudowy przystanku twierdzą, że chcieli go zmodernizować, ale przy okazji zachować ducha projektu Arseniusza Romanowicza, który był autorem wszystkich stacji na linii średnicowej. Przykryte warstwą brudu powoli odzyskują teraz dawny blask. - Na dworcu Stadion odnowiony zostanie m.in. charakterystyczny betonowy żagiel, który znajduje się obok budynku dworcowego - zapowiada Piotr Foryński z firmy Gössler.
Kolejarze już teraz się jednak boją, że zaprojektowany szklano-stalowy dach będzie niszczony przez wandali. - Trzeba będzie tam zamontować monitoring - przyznaje Sławomira Zwierzchowska z Centrum Realizacji Inwestycji.
Pierwsze roboty mają zacząć się już za miesiąc. Przy okazji nie unikniemy ogromnych utrudnień. W czasie remontu będą także wymieniane tory na dwuipółkilometrowym odcinku od mostu na Wiśle do Dworca Wschodniego. Ruch na linii podmiejskiej ma być całkowicie wstrzymany na miesiąc. Według wstępnych planów kolejarzy stanie się to na przełomie maja i czerwca. - Nie można z tym czekać do wakacji, bo nie zdążylibyśmy z wszystkimi robotami przed zimą - mówi Sławomira Zwierzchowska.
Remont przystanku kolejowego Warszawa Stadion ma się zakończyć 31 października. Jesienią powinien zostać także oddany po modernizacji budynek dworca z kasami i poczekalnia. Te roboty zleca inna spółka - PKP S.A.
Szczegółowe informacje techniczne na stronie www.pkp.pl/warszawastadion
Źródło: warszawa.gazeta.pl
Wpisz komentarz
Zamknij to okno