Polacy wybierają tanie linie lotnicze
19-12-2010
Polski rynek przewozów lotniczych, po lekkim osłabieniu w roku ubiegłym, notuje obecnie wzrost. Linie lotnicze w pierwszych trzech kwartałach 2010 roku przewiozły o 7,6 proc. więcej pasażerów niż w tym samym okresie w 2009 roku. Z analizy przeprowadzonej przez serwis Tripsta.pl wynika, iż tani przewoźnicy szybciej pozyskują nowych klientów.
Najsilniejszą pozycję nadal utrzymują Polskie Linie Lotnicze LOT, które wybrało 28 proc. wszystkich podróżnych. Na kolejnych pozycjach znalazły się Wizzair z 23 proc. udziału w rynku i Ryanair – 21 proc. Z kolei czwarta na liście Lufthansa obsłużyła jedynie niecałe 7 proc. wszystkich pasażerów, a piąty Easyjet nieco ponad 3 proc.
Do dwóch najpopularniejszych w Polsce tanich przewoźników – Wizzair i Ryanair – należy ponad 44 proc. rynku. LOT, który 5 lat temu obsługiwał prawie 43 proc. wszystkich pasażerów, traci na rzecz tańszej konkurencji. Polacy coraz częściej latają na tzw. city break, czyli weekendowe wypady, do Barcelony, Londynu czy Mediolanu i w tym przypadku najlepiej sprawdzają się właśnie tani przewoźnicy.
W tym roku tanie linie otworzyły ponad 30 nowych połączeń z Polski do najpopularniejszych miast w Europie, m.in. do Alicante, Pragi, Mediolanu czy Newcastle. W 2011 roku planowane są kolejne otwarcia. Wizzair będzie latał z Gdańska do Stavanger (Norwegia) i Arhus (Dania) oraz z Poznania do Barcelony, a Ryanair m.in. z Wrocławia do Malagi i Bolonii, z Rzeszowa do Bristolu, czy z Krakowa do Pizy.
Rozwój rynku i wzrost zainteresowania lotami powoduje, iż wszyscy przewoźnicy decydują się na zwiększenie liczby obsługiwanych tras. Jednak to tanie linie szybciej dostosowują swoją ofertę do potrzeb klientów i są bardziej elastyczne w kwestii uruchamiania nowych połączeń i zamykania tych mało popularnych.
Źródło: dziennikturystyczny.pl
Wpisz komentarz
Zamknij to okno