Nowa marka turystyczna Karkonosze
06-10-2012
Na rynku branży turystycznej już wkrótce pojawi się nowa marka – Karkonosze. Starostwo Powiatowe w Jeleniej Górze wraz z Miastem Jelenią Górą oraz pozostałymi miastami i gminami powiatu zdecydowały się podjąć współpracę, której celem jest promocja regionu.
Celem kampanii jest rozbudzenie patriotyzmu lokalnego, stworzenie mody na Karkonosze i budowa silnej społeczności wokół regionu. Efektem działań będzie dostarczenie kompleksowej oferty wycieczek, tras turystycznych oraz całych pakietów pobytowych, dostosowanych do potrzeb odbiorców. Aby zbudować bazę hoteli, restauracji i innych atrakcji godnych polecenia, marka Karkonosze planuje wprowadzić system certyfikatów dla podmiotów turystycznych z powiatu jeleniogórskiego. Certyfikat przyznawany będzie obiektom ciekawym i dobrym jakościowo oraz produktom związanym z regionem.
- Niezwykle istotne jest dla nas przygotowanie szerokiej oferty turystycznej, przy współpracy i na bazie opinii odwiedzających. Chcemy budować markę przy współudziale turystów i mieszkańców tego regionu – mówi Starosta Powiatu Jeleniogórskiego Jacek Włodyga. - Zdecydowaliśmy się określić projekt hasłem „Mam w sobie ducha gór”, aby w ten sposób nawiązać do symbolu Karkonoszy – Liczyrzepy, zwanego inaczej Duchem Gór. Cechy przypisywane Liczyrzepie to duma, odwaga i troska o innych. To najważniejsze wartości marki, które chcemy komunikować na zewnątrz i na tej podstawie budować wizerunek – podsumowuje Jacek Włodyga.
W przeciwieństwie do większości strategii tworzonych przez regiony, marka Karkonosze powstaje na podstawie koncepcji smart budget. Działania planowane są w ten sposób, aby przy możliwie niskich kosztach dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Do promocji wykorzystane zostaną takie kanały komunikacji, jak media relations, social media oraz eventy - konkursy, konferencje prasowe, warsztaty czy study tours dla blogerów i dziennikarzy.
Oficjalna prezentacja marki Karkonosze odbędzie się podczas konferencji prasowej 24 października, na Międzynarodowych Targach Turystycznych Tour Salon w Poznaniu.
Źródło: informacja prasowa
Wpisz komentarz
Zamknij to okno