Lufthansa: biopaliwa zdały egzamin
11-01-2012
Po sześciu miesiącach lotów próbnych z wykorzystaniem biosyntetycznych paliw, Lufthansa ogłasza pierwsze pozytywne wyniki.
Wszystkie 1187 lotów testowych, podczas których korzystano z biopaliw, odbyło się na trasie Hamburg-Frankfurt. Emisję CO2 zmniejszono o 1471 ton, a całkowite zużycie mieszanki biosyntetycznej nafty lotniczej (biokerozyny) osiągnęło poziom 1.556 ton.
Punktem kulminacyjnym testów biopaliw prowadzonych przez Lufthansę będzie pierwszy, zaplanowany na 12 stycznia lot transatlantycki. Boeing 747-400 z około 40 tonami mieszanki biosyntetycznego paliwa poleci z Frankfurtu do Waszyngtonu. Podczas tego lotu Lufthansa spodziewa się redukcji emisji dwutlenku węgla o 38 ton, co odpowiada ilości tego gazu emitowanej podczas sześciu rejsowych lotów na trasie Frankfurt-Berlin.
Biokerozyna (biosyntetyczna nafta lotnicza) jest tak samo wiarygodna, jak tradycyjne paliwa do silników odrzutowych, ale jej wpływ na środowisko jest mniejszy. Dzięki większej gęstości energetycznej biopaliw, możliwe było zmniejszenie zużycia paliwa o ponad jeden procent. Dodatkowo, biosyntetyczna nafta lotnicza jest wolna od szkodliwych dla środowiska związków siarki i związków aromatycznych. Gdy silniki lotnicze spalają biopaliwo, to dwutlenek węgla jest z powrotem uwalniany do atmosfery, przy czym poziom jego emisji jest o 50 procent niższy niż w przypadku stosowania konwencjonalnych paliw kopalnych.
- W następnym etapie skupimy się na przydatności, dostępności, zrównoważonym rozwoju i certyfikacji surowców. Ale najpierw musimy dopasować się do istniejącego rynku. Jednak, Lufthansa będzie kontynuować loty próbne, jedynie w przypadku gdy zapewni sobie dostęp do odpowiedniej ilości certyfikowanego surowca, niezbędnego do utrzymania rutynowych czynności – dodał Buse.
Źródło: dziennikturystyczny.pl
Wpisz komentarz
Zamknij to okno