Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj


Szukaj

Szukaj

Nie masz pomysłu na wczasy?


« Powrót do aktualności (2126)

Kraków wizytówką Polaków


26-04-2010


Ponad połowa Polaków uważa Kraków za wizytówkę naszego kraju, miejsce które warto odwiedzić by uznać Polskę za kraj interesujący, którym można się pochwalić - wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez CBOS.


Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS, 56% Polaków uważa, że miejscem, które powinien zobaczyć obcokrajowiec, aby uznać Polskę za kraj interesujący, a więc takie, którym Polacy mogą się pochwalić jest Kraków. Tylko 10% badanych uznało za narodową wizytówkę Morze Bałtyckie. Jeszcze gorzej wypadło poczucie dumy z Wrocławia [8%], Trójmiasta [3%] i miejsc kultu religijnego [2%].

W r. 2009 Kraków został również niekwestionowanym liderem rankingu najbardziej magnetycznych polskich miast przygotowanym przez międzynarodową agencję Young & Rubicam, w którym został uznany za miasto o najbardziej interesującym dziedzictwie historycznym, najlepszym komforcie życia w Polsce i najbardziej atrakcyjne turystycznie. W r.2008 w prestiżowym rankingu czytelników brytyjskich dzienników Guardian i Observer został sklasyfikowany na drugim miejscu spośród najciekawszych turystycznie miast na świecie.

- Poprzez dzisiejsze działania miasto umiejętnie łączy nowoczesne rozwiązania z bezcennym kapitałem, jakim jest dziedzictwo historyczne i tradycja. Pozycja lidera zobowiązuje. Naszym celem powinno być teraz konsekwentne umacnianie i budowanie pozycji Krakowa - najmocniejszej polskiej marki - na mapie europejskiej i światowej – o wynikach badania CBOS mówi Monika Piątkowska, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Marki Miasta.

- 7 lat temu podczas badania TN OBOP na pytanie o najbardziej atrakcyjne polskie miasto, które mogłoby stać się wizytówką naszego kraju w świecie, Kraków wskazało 44% Polaków. Jak widać, dzisiaj liczba ta jest o ponad 10% wyższa. To pokazuje, że Kraków ma dobrą reputację i pozytywny wizerunek, czyli podstawowe składniki silnej marki. Ma również dobrą pozycję w rankingach europejskich, ale walka konkurencyjna na tej arenie będzie wymagać precyzyjnych działań marketingowych, głównie wizerunkowych – ocenia Jerzy Jurczyński specjalista public relations.

Pod koniec marca br. stolica Małopolski zainaugurowała projekt „Kraków – Miasto Mistrzów”, którego celem jest promocja Krakowa na arenie międzynarodowej we współpracy z krakowianami osiągającymi najwyższe światowe sukcesy w dyscyplinie sportu, kultury i nauki. Jednymi z pierwszych ambasadorów marki Krakowa w ramach tego projektu mają być m.in. czołowe polskie tenisistki siostry Agnieszka i Urszula i Radwańskie.


źródło: PRCM.pl

Komentujesz: Kraków wizytówką Polaków

Wpisz komentarz

Zamknij to okno
Tylko zalogowani użytkownicy mogą wystawiać komentarze

Wasza ocena:


Wyślij link do znajomego!

Zamknij to okno
Prześlij poniższy link do znajomego najwygodniejszą dla Ciebie formą :


Wasze komentarze

Skomentuj artykuł


    Jeszcze nie ma jeszcze żadnych komentarzy

Zgłoś nadużycie