Kampania promocyjna 9 Cudów Suwalszczyzny
21-02-2011
W Warszawie, Łodzi i na Śląsku ruszy od marca kampania promocyjna 9 Cudów Suwalszczyzny. Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna (SIRT) będzie prowadzić akcję wśród młodzieży i osób starszych.
Bluesowe Suwałki oznaczają promocję młodego, ale już popularnego "Blues Festiwalu Suwałki", odbywającego się latem w tym mieście. Pogranicze Wschodu i Kuchnia Pachnąca Tradycją - to z kolei zaproszenie do zapoznania się z kulturą pogranicza polsko-litewskiego oraz przysmakami tego regionu. Chodzi m.in. o sękacz - ciasto z soplami, pieczone z kilkudziesięciu jajek oraz kartacze - duże pyzy ziemniaczane z mięsnym farszem, podawane z cebulą i skwareczkami.
Kolejne cuda - to Klasztor Podominikański i Bazylika z XVII wieku w Sejnach, chętnie odwiedzana przez turystów, i Augustów - miasto założone przez Króla Zygmunta Augusta.
Hasłem całej kampanii jest „Suwalszczyzna – Kraina jak Baśń”, a postaciami promocyjnymi będą krasnoludki z bajki Marii Konopnickiej, urodzonej w Suwałkach.
Jak poinformowała PAP Niedziejko, celem kampanii jest dotarcie głównie do młodzieży szkolnej. Wybrane zostały trzy ośrodki: Warszawa, Łódź i Śląsk, gdzie w szkołach odbędą się lekcje o Suwalszczyźnie oraz konkursy plastyczne. Akcja promocyjna będzie dodatkowo prowadzona wśród uczestników Uniwersytetów Trzeciego Wieku. W sumie SIRT ma zamiar dotrzeć z informacjami do kilkudziesięciu tysięcy Polaków.
Akcja promocyjna będzie prowadzona również za pomocą billboardów, ulotek i artykułów prasowych. Osoby starsze, które nie korzystają z internetu, będą mogły dzwonić na specjalną infolinię, by dowiedzieć się więcej o Cudach Suwalszczyny.
Projekt będzie kosztował 900 tysięcy złotych. Pieniądze na kampanię pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Program będzie realizowany do końca 2011 roku.
Źródło: PAP/wspolczesna.pl
Wpisz komentarz
Zamknij to okno