Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj


Szukaj

Szukaj

Nie masz pomysłu na wczasy?


« Powrót do aktualności (2126)

HRS zbadał życzenia gości hotelowych



23-11-2011


Badanie HRS ujawnia, że wielu podróżnych, w szczególności kobiety, ma specjalne życzenia podczas pobytu w hotelu. Z badania wynika, że do najbardziej pożądanych usług specjalnych należą: późne wymeldowanie, śniadanie w pokoju hotelowym oraz bagażowy, który pomaga zanieść walizki do pokoju.


Blisko 2/3 (61,7%) badanych chciałoby móc bez pośpiechu się spakować i wymeldować później niż jest to zwykle przyjęte. Co ciekawe, to młodsze osoby deklarują, że potrzebują na to więcej czasu niż osoby starsze. 67 % badanych w wieku poniżej 29 lat chciałoby mieć możliwość późnego wymeldowania, natomiast odsetek osób w wieku powyżej 50 lat, które wymieniły tę usługę, wynosi 53%. Drugim specjalnym życzeniem najczęściej wymienianym jest możliwość zjedzenia śniadania w pokoju. Blisko 46% osób dobrze czuje się we własnym pokoju i wolałoby jeść w nim śniadanie. Szczególnie ważne jest to dla kobiet i osób młodszych, z których ponad połowa wysoko ceni sobie prywatność podczas porannego posiłku. Ponad 56 % ankietowanych z grupy osób poniżej 29 lat stwierdziło, że woli śniadanie we własnym pokoju hotelowym. W przypadku respondentów w grupie wiekowej 30-49 lat, odsetek osób, które wolą takie rozwiązanie wynosi ponad 45%, zaś w grupie osób powyżej 50 lat - tylko około 35%. Trzecim najbardziej popularnym życzeniem specjalnym jest usługa bagażowego. 44,8 % wszystkich badanych osób chciałoby, by pracownik hotelu zaniósł ich bagaż do pokoju. Życzenie takie wyraziło blisko 54% kobiet i tylko 37% mężczyzn.


Jak wynika z badania, kobiety mają z reguły więcej życzeń specjalnych niż mężczyźni, szczególnie jeśli chodzi o wyposażenie pokoju hotelowego. Prawie co druga kobieta chciałaby, żeby w pokoju znajdowały się kwiaty. Przy czym o kwiatach wspominał mniej niż jeden na czterech mężczyzn. Około 37% kobiet, w porównaniu do 9% mężczyzn, wykazało duże zainteresowanie dodatkowymi kocami w pokoju. Nieco ponad 1/3 (37,2%) respondentek stwierdziła, że prawdziwym dopełnieniem ich pobytu w hotelu byłyby ekskluzywne kosmetyki jak np. podkład czy produkty pielęgnacyjne. Dla porównania, potrzeby takie zgłasza mniej niż jeden na dziesięciu mężczyzn (9,4%).


Respondenci z grupy wiekowej poniżej 29 lat chcieliby dbać o kondycję fizyczną podczas pobytu w hotelu i prosili o sprzęt sportowy w pokoju, taki jak mata do jogi czy rower treningowy. Aspiracje sportowe zgłasza tylko 22% respondentów w grupie wiekowej 30-49 lat i tylko ponad 12% osób powyżej 50 lat.


W związku z tym, że osoby będące w podróży służbowej zwykle opuszczają hotel zanim rozpoczyna się wydawanie posiłków, chciałaby mieć możliwość zjedzenia wcześniejszego śniadania. Życzenie takie wyraziło 38% osób podróżujących służbowo, w porównaniu do tylko 16% turystów. Osoby, które często wyjeżdżają w celach zawodowych, znacznie bardziej niż urlopowicze, cenią sobie możliwość skorzystania z zapasowego ubrania, w przypadku gdyby zapomnieli koszuli lub marynarki. Życzenie, by hotel oferował taką usługę, miało 18% osób podróżujących w celach biznesowych w porównaniu do 10% wczasowiczów.


Źródło: HRS


Komentujesz: HRS zbadał życzenia gości hotelowych

Wpisz komentarz

Zamknij to okno
Tylko zalogowani użytkownicy mogą wystawiać komentarze

Fotogaleria: Galeria artykułu



Tagi: hotele, turyści, hrs


Wasza ocena:


Wyślij link do znajomego!

Zamknij to okno
Prześlij poniższy link do znajomego najwygodniejszą dla Ciebie formą :


Wasze komentarze

Skomentuj artykuł


    Jeszcze nie ma jeszcze żadnych komentarzy

Zgłoś nadużycie