Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj


Szukaj

Szukaj

Nie masz pomysłu na wczasy?


« Powrót do aktualności (2126)

5,5 mln zł na promocję turystyczną Wielkopolski



29-04-2011


Do końca 2013 roku Województwo Wielkopolskie wyda prawie 5,5 miliona złotych na promocję wiodących produktów turystycznych regionu. Większość środków (ok. 4 mln zł) będzie pochodzić z UE. Samorząd województwa chce przede wszystkim zaprezentować historyczną spuściznę Wielkopolski (m.in. Wielkopolska Piastów wraz z Kaliszem – najstarszym miastem w Polsce), zabytkowe szlaki kolejowe, a także turystykę wodną, konną, rowerową oraz konferencyjną.


- Dążymy do tego, aby Wielkopolska była postrzegana nie tylko jako centrum turystyki biznesowej, ale także jako miejsce atrakcyjne turystycznie, o bogatej spuściźnie kulturowej, oferujące markowe produkty turystyki kulturowej, poprzemysłowej i aktywnej. Chcemy, aby turyści kojarzyli Wielkopolskę również z różnorodnymi, organizowanymi tutaj imprezami – podkreśla Ewa Przydrożny, dyrektor biura Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej.


Podczas 3-letniej kampanii uruchomiony zostanie m.in. rozbudowany portal turystyczny regionu, opracowany został już System Identyfikacji Wizualnej Wielkopolski, województwo będzie także brało udział w targach turystycznych. Przeprowadzone zostaną również kampanie reklamowe oraz szkolenia dla samorządów i branży turystycznej


Jednym z najważniejszych elementów prowadzonej kampanii ma być przeprowadzenie badań popytowych potencjalnych rynków krajowych, w tym badania ilościowe i jakościowe
oraz wizerunkowe dotyczące Wielkopolski.

– Takie badania będziemy przeprowadzać po raz pierwszy, a zrealizowane one zostaną w 2011 oraz 2013 roku. Metodologia badań będzie skorelowana z zaleceniami Polskiej Organizacji Turystycznej w celu ujednolicenia i możliwości porównań wyników badań z poszczególnych regionów i zestawień adekwatnych dla całej Polski. Badania pozwolą na bardziej precyzyjne kierunkowanie działań marketingowych w kolejnych latach – wyjaśnia Ewa Przydrożny.


Wśród najpopularniejszych imprez turystycznych, organizowanych w Wielkopolsce znajdują się: Parada Parowozów w Wolsztynie, Ogólnopolski Festiwal Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych w Wilkowicach, Jarmark Archeologiczny na Zawodziu, Festiwal Chopin w Barwach Jesieni. Najbardziej znane produkty turystyczne to: Szlak Piastowski, Wielka Pętla Wielkopolski, Wielkopolski System Szlaków Rowerowych, Parowozownia w Wolsztynie, Poznań jako centrum kultury i biznesu, Podziemna Trasa Turystyczna w Kopalni Soli w Kłodawie, Dolina Noteci oraz lasy, jeziora i rzeki Północnej Wielkopolski.


Projekt „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski” realizowany jest w ramach unijnego „Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013”. Na zlecenie samorządu Województwa Małopolskiego koordynatorem projektu jest Wielkopolska Organizacja Turystyczna.


Źródło: Informacja prasowa


Komentujesz: 5,5 mln zł na promocję Wielkopolski

Wpisz komentarz

Zamknij to okno
Tylko zalogowani użytkownicy mogą wystawiać komentarze

Fotogaleria: Galeria artykułu



Tagi: wielkopolska, turystyka regionalna, targi turystyczne, turystyka rozwoju


Wasza ocena:


Wyślij link do znajomego!

Zamknij to okno
Prześlij poniższy link do znajomego najwygodniejszą dla Ciebie formą :


Wasze komentarze

Skomentuj artykuł


    Jeszcze nie ma jeszcze żadnych komentarzy

Zgłoś nadużycie