5,5 mln zł na promocję turystyczną Wielkopolski
29-04-2011
Do końca 2013 roku Województwo Wielkopolskie wyda prawie 5,5 miliona złotych na promocję wiodących produktów turystycznych regionu. Większość środków (ok. 4 mln zł) będzie pochodzić z UE. Samorząd województwa chce przede wszystkim zaprezentować historyczną spuściznę Wielkopolski (m.in. Wielkopolska Piastów wraz z Kaliszem – najstarszym miastem w Polsce), zabytkowe szlaki kolejowe, a także turystykę wodną, konną, rowerową oraz konferencyjną.
Podczas 3-letniej kampanii uruchomiony zostanie m.in. rozbudowany portal turystyczny regionu, opracowany został już System Identyfikacji Wizualnej Wielkopolski, województwo będzie także brało udział w targach turystycznych. Przeprowadzone zostaną również kampanie reklamowe oraz szkolenia dla samorządów i branży turystycznej
Jednym z najważniejszych elementów prowadzonej kampanii ma być przeprowadzenie badań popytowych potencjalnych rynków krajowych, w tym badania ilościowe i jakościowe
oraz wizerunkowe dotyczące Wielkopolski.
– Takie badania będziemy przeprowadzać po raz pierwszy, a zrealizowane one zostaną w 2011 oraz 2013 roku. Metodologia badań będzie skorelowana z zaleceniami Polskiej Organizacji Turystycznej w celu ujednolicenia i możliwości porównań wyników badań z poszczególnych regionów i zestawień adekwatnych dla całej Polski. Badania pozwolą na bardziej precyzyjne kierunkowanie działań marketingowych w kolejnych latach – wyjaśnia Ewa Przydrożny.
Wśród najpopularniejszych imprez turystycznych, organizowanych w Wielkopolsce znajdują się: Parada Parowozów w Wolsztynie, Ogólnopolski Festiwal Starych Ciągników i Maszyn Rolniczych w Wilkowicach, Jarmark Archeologiczny na Zawodziu, Festiwal Chopin w Barwach Jesieni. Najbardziej znane produkty turystyczne to: Szlak Piastowski, Wielka Pętla Wielkopolski, Wielkopolski System Szlaków Rowerowych, Parowozownia w Wolsztynie, Poznań jako centrum kultury i biznesu, Podziemna Trasa Turystyczna w Kopalni Soli w Kłodawie, Dolina Noteci oraz lasy, jeziora i rzeki Północnej Wielkopolski.
Projekt „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski” realizowany jest w ramach unijnego „Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013”. Na zlecenie samorządu Województwa Małopolskiego koordynatorem projektu jest Wielkopolska Organizacja Turystyczna.
Źródło: Informacja prasowa
Wpisz komentarz
Zamknij to okno