Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj

» Wyszukiwanie zaawansowane



Szukaj


Szukaj

Szukaj

Nie masz pomysłu na wczasy?


Wpisz komentarz

Zamknij to okno
Komentujesz:

Wpisz komentarz

Zamknij to okno
Tylko zalogowani użytkownicy mogą wystawiać komentarze

Dodaj do ulubionych

Wiadukt Kolejowy


Powstały w latach 1844–86 wiadukt kolejowy, którego fragment jest mostem nad rzeką Bóbr, liczy 490 m długości, 8 m szerokości i 26 m wysokości, a oparty jest na 36 filarach. Poczatkowo jeden z filarów – szerszy od pozostałych, mający wewnątrz pomieszczenia, które służyły za wartownię – wieńczyły ozdobne baszty. Później je zniszczono, gdyż utrudniały przejazd niektórym pociągom. Budowa kosztowała 400 000 talarów, a jej architekt Fryderyk Engelhardt Gansel został odznaczony Orderem Czerwonego Orła. II wojnę światową budowla przeżyła praktycznie nietknięta – wycofujący się Niemcy wysadzili tylko główne przęsło nad wodą. Pierwsze powojenne pociągi kończyły więc bieg przy wyrwie, a pasażerowie pieszo przechodzili przez rzekę, gdzie czekał na nich inny skład.


Galeria zdjęć

Jeszcze nie ma żadnych zdjęć

Witaj w Podróży

» Szukaj trasy dojazdowej


Współrzędne obiektu: 51.265855,15.56574


Dodaj miejsce noclegowe

Miejsca/Noclegi w okolicy


Polecamy obiekty: